Waarschijnlijk weet u nog wel dat ik een tijdje geleden een stukje heb geschreven over een uitzending van Tros Radar die ging over de vleeswijzer.
Ik heb me destijds aangemeld voor het testpanel. Dan krijg je een boodschappen tas met een heel groot Radar-logo er op. In een spotje laten ze tijdens hun uitzending zien dat – als je die tas bij je hebt – de verkoper meteen denkt dat jij wél op de hoogte bent van het consumentenrecht. Als je bijvoorbeeld een klacht hebt in een winkel, of een discussie over een garantiedingetje, dan krijg je meteen je zin, zó bang zijn ze dat je het ‘hogerop’ gaat zoeken.
Nou, ik heb hem hoor! Dus, als je een moeilijk gesprek verwacht bij de It’s of de Blokker of zo, dan mag je hem wel even lenen.
In navolging van de verkiezing van de Broodje Lood Award heeft Tros Radar een Loden Loekie verkiezing verzonnen, waarvoor ik heden morgen als panellid een enquête moest invullen.
En, wat bleek? Geheel in overeenstemming met het gezegde “Bij de timmerman piepen de deuren:” De tassen deugen niet! De hengsels laten te makkelijk los.
In een excuusverhaaltje aan het einde van de enquête zeggen ze toe dat we allemaal een nieuwe krijgen.
Het duurt wel een maand of drie, maar we krijgen hem echt. Toch fijn dat die zeikerds ook kritisch naar zichzelf kijken.
Dan tòch maar een warme douche voor Antoinette Heksenberg?